۱۳۸۸ آذر ۲۲, یکشنبه

ادامه ي فعاليت گروه كامروز



پس از جلسه ي رسمي اعضاي كامروز و بررسي هايي در مورد آينده ي گروه و ادامه فعاليت هاي گروه كامروز به نتايج زير دست يافتيم:
تقسيم نقش ها:
سرپرست گروه : مشهود
مسول جلسات : رامتين
مسئول وبلاگ : سارا ح
سخنران : سارا ح
امور مالي : احسان
روابط عمومي : سارا ح

ادامه ي فعاليت هاي هنري گروه :
نمايشنامه ي " تماشاچي محكوم به اعدام "

اين نمايشنامه اثرماتئي ويسني يك ، نمايشنامه نويس رومانيايي است كه به خاطر نمايشنامه هايي چون " داستان خرس هاي پاندا به روايت يك ساكسيفونيست .." ،" سه شب با مادوكس" ، " من چه جوري ممكنه يه پرنده باشم ؟" ، " تماشاچي محكوم به اعدام " و " پيكر زن همچون ميدان نبر در جنگ بوسني " و... از شهرت خاصي برخوردار است.
داستان نمایش تماشاچی محکوم به اعدام، در یک دادگاه جریان دارد و قرار است در یک دادرسی، شخصی به عنوان جنایتکار محاکمه شود. جرم و اتهام متهم شخصی نیست و در تمام طول نمایش قاضی، دادستان شاهدهای متعدد، و حتی وکیل‌مدافع سعی در اثبات جرم و اتهام وی دارند. اما متهم حتی یک کلمه نیز سخن نمی‌گوید و هیچ‌یک از صحبت‌های مسئولان دادگاه را رد یا تایید نمی‌کند. این رفتار او همگی را به مرز جنون می‌رساند و سرانجام آن‌ها به متهم کردن یک‌دیگر می‌پردازند. در ادامه، تمام مردم شهر که در جریان محاکمه و اتفاق‌های پس از آن قرار گرفته‌اند، جلوی در دادگاه تجمع کرده و سعی در کمک به روند محاکمه دارند و در پی آن افراد مختلف را شناسایی کرده و به بازجویی از یک‌دیگر می‌پردازند و هیاهویی عجیب برپا می‌دارند.
در [اينجا] ميتوانيد گزارشي از جلسه ي نمايشنامه خواني با حضور مترجم اين اثر ، تينوش نظم جو را مورد مطالعه قرار دهيد.