۱۳۸۸ مهر ۱۷, جمعه

واقعیتهای محیطی و اصلی

در آخرین جلسه ی تمرین گروهی کامروز که با حضور استاد گرامیمان آقای اعرابی انجام شد , ایشان مطالبی از استانیسلاوسکی را به اختصار در اختیارمان گذاشتند که بدین شرح است :

واقعیتهای محیطی :

1- من کی هستم ؟
2- کجا هستم ؟
3- محیط اطرافم و دور و اطرافم چیست ؟
الف) چه می بینم ؟
ب) چه می شنوم ؟
پ) چه بویی می آید ؟
ت) هوا سرد است یا گرم ؟
4- چه زمانی است ؟
5- رابطه ام چیست ؟
6- گذشته , حال , آینده ؟

------------------------------

واقعیتهای اصلی :

7- من چه می خواهم ؟
8- چه کار کنم آن چیزی را که می خواهم بدست آورم ؟
9- موانعم چیست ؟
10- چه کار دارم انجام می دهم تا بر موانعم غلبه کنم ؟

------------------------------
از واقعیتهای محیطی و اصلی برای درک و ارایه هر چه بهتر موقعیتی که در هر بازی در آن قرار داریم استفاده خواهد شد .

همچنین خواندن مطلب " مبانی بازیگری و کارگردانی " و گشت و گذار در این وبسایت خالی از لطف نیست .


۷ نظر:

رامتین شکلاتی گفت...

اول

رامتین شکلاتی گفت...

با تشکر از استاد محترم و متشخص و موقر و توانا و دوست داشتنی و عالم جناب اقای اعرابی که این مطالب گرانقدر را به ما حقیران اموختند(التماس دعا دارم جناب اقای اعرابی) :دی

مشهود گفت...

ممنون.

مشهود گفت...

ممنون.

مهران گفت...

مرسی از اینکه این مطالب مفید رو قرار میدین تو بلاگ و با تشکر از استاد اعرابی بخاطر ارائه این مطلب

BānØØЎê ĢĦām گفت...

خيلي خيلي ممنونم
1. از كامروز
2. از آقاي اعرابي براي انتخاب چنين نكاتي
3. از استانیسلاوسکی براي نكته سنجي اش
*
واقعا پاسخ دادن به اين سوالات ِ كه ما رو بيشتر در فضاي داستان قرار مي ده
من كه هنوز جواب چند تا از اين سوالات رو پيدا نكردم .

سعید گفت...

روز به کام کامروزی ها خوش....
با نگاه اول و خواندن این دستور العمل به نظر مسخره میاد ولی اگه بیشتر فکر کنیم میبینیم که اگه بتونیم بهش عمل کنیم توانی پیدا می کنیم که از پس هر نقش و هر شخصیتی بر بیاییم.
این دستور العمل برای بزرگترین بازیگرهای تاریخ عملی شد پس چرا ما هم ازاین استفاده نکنیم.

کامروزی توانای هر کاری را دارد!
مگه نه؟؟؟